Vrijwilligers

VRIJWILLIGERS GEZOCHT

Geen enkele vereniging kan “draaien” zonder de inzet van vrijwilligers, ook sportvereniging NEVELO kan dat niet.

Dat het al jaren op rolletjes (lijkt) loopt heeft te maken met het feit dat onze vereniging de beschikking heeft over diverse mensen die bereid zijn om een deel van hun tijd te besteden aan de vereniging, zodat (jeugd) leden op een fijne en verantwoorde manier kunnen voetballen, trainen en andere activiteiten kunnen beleven.

Binnen onze huidige samenleving is echter een trend waar te nemen dat steeds minder mensen actief zijn als vrijwilliger en ook binnen onze vereniging is daarvan ook het effect al duidelijk merkbaar.

Als bestuur doen we daarom een beroep aan ALLE LEDEN (en/of de ouders van de jeugdleden) om een bijdrage te leveren als vrijwilliger aan de vereniging.

Vele mensen laten zich misschien afschrikken door de “supervrijwilligers”, die mensen die talloze uren in de vereniging steken, maar er is nadrukkelijk ook behoefte aan mensen die bijvoorbeeld een uurtje per week of een ochtend in de maand iets willen doen.

Uiteraard is het beter om mensen persoonlijk te benaderen, maar dat is vaak moeilijk, onder andere vanwege de omvang van de vereniging.

Nu kan iedereen zeggen…..als ik niets hoor, dan zullen ze wel niets nodig hebben, of …ik heb het zo druk, of…..dat moet een ander maar doen, of…….zelfs een ochtend in de maand is me al te veel , of…????

Als iedereen dat doet gaan de moeilijkheden zich opstapelen en wordt het steeds moeilijker om die dingen te doen die we met z’n allen belangrijk vinden. We verzoeken u dan ook vriendelijk om het formulier dat u hier (vrijwilligersformulier) kunt downloaden in te vullen en op te sturen of in te leveren.