Afgelasting

Wij spelen in district ZUID 1.

Afgelastingen van het district ZUID 1:

Op het moment dat het weer dermate slecht is dat de KNVB besluit om de wedstrijden in een groter verband af te gelasten is dat het snelst terug te vinden op pagina 603 van teletekst.

De competities waarin onze teams uitkomen vallen allemaal onder:

DISTRICT ZUID 1.

Hierbinnen zijn 2 categorieen aan te geven:

Onder categorie A vallen voor onze vereniging:

• Nevelo 1, 2 en 3, Nevelo A1 en B1

Onder Categorie B vallen voor onze vereniging:

• Alle overige elftallen

ALGEMENE REGELS BIJ AFGELASTINGEN (trainingen/wedstrijden)

1. Bij afgelastingen kunt u die het snelst vinden op de website van de KNVB.NL onder het kopje “afgelastingen”.
  2. Ga niet zelf naar NEVELO bellen maar kijk dus eerst op de site of bel je leider.
  3. Als u niets op de site ziet en niets hoort van de leider mag u dus aannemen dat de wedstrijd en/of training door gaat.
  4. Omdat we ook afhankelijk zijn van de informatie van de verenigingen waar we uitwedstrijden moeten spelen is het niet altijd meteen aan het begin van de dag al duidelijk of het daar afgelast is.
  5. Als het bij NEVELO is afgelast wil dat niet zeggen dat het overal afgelast is, het kan zelfs zo zijn dat er bij ons niet gespeeld mag worden en in Haaren wel.
  6. Ga ook niet zelf naar verenigingen bellen waar u en/of uw kind moet spelen, dit zorgt ervoor dat verenigingen niet meer te bereiken zijn en ook niet door kunnen bellen naar elders dat de wedstrijden daar al dan niet door gaan.
  7. De velden van sportvereniging NEVELO zijn het eigendom van de gemeente Oisterwijk en worden beheerd door de gemeentelijke sportstichting. Het afkeuren van de velden wordt dus niet door NEVELO gedaan maar door de medewerkers van de gemeentelijke sportstichting.
  8. Vooral (langdurige) regenval en vorst zijn de belangrijkste redenen waarom er wordt over gegaan tot een afgelasting.

Afgelaste wedstrijden op www.knvb.nl

Op www.knvb.nl staat of een wedstrijd doorgaat of is afgelast.

Bij een districtsafgelasting zal de KNVB dit tevens direct doorgeven. Dit houdt in dat je direct kunt zien op de website van de KNVB of een wedstrijd is afgelast.

Hierdoor hoef je ‘s-ochtends niet te bellen naar het telefoonnummer van onze vereniging dat op deze dagen continu in gesprek is.
Het succes van deze service hangt af van de inspanningen van onze vereniging, maar ook van andere clubs.

Als iedere vereniging, net als onze vereniging, de afgelastingen digitaal invoert dan hebben spelers en toeschouwers er veel plezier van.
Zolang nog niet iedere vereniging de afgelastingen digitaal invoert, kunnen wedstrijden die volgens www.knvb.nl doorgaan in de praktijk toch zijn afgelast.

Op www.knvb.nl staat stap voor stap uitgelegd hoe je kunt zien of jouw wedstrijd is afgelast. Daarnaast vermeldt KNVB.nl de algehele afgelastingen voor een district of het totale programma.